Hain Hollolan tokotiimin voi/evl tokokurssille Töötin kanssa, iloksemme pääsimme sinne. Maanantaina oli ensimmäiset treenit. Ohjelmassa oli nouto jota opetti Arja Heiskanen ja seuraaminen jota opetti Vuokko Malk.

Häiriö treeni perusasennossa Tässä oli tarkoitus koiran pitää kontaktia ohjaajaan. Otettiin kaikki koirat kahteen riviin vastakkain, perusasentoon, Arja ja Vuokko kävi häiriköimässä. Hyvin onnistui Töötiltä tämä treeni.

Nouto kehuja saimme siitä että Töötillä on hyvä kapulan nosto ja luovutus. Mutta siinä välimatkalla se mälvää kapulaa, kapulan pureminen loppuu heti kun tulee perusasentoon. Arja käski meidän koittaa sellaista että heitän kapulan ja pidän Tööttiä pannasta kiinni, kun päästän pannasta irti annan sille nouto käskyn. Kun Tööt nostaa kapulan lähden kävelemään koirasta pois päin. Tässä treenissä Tööt ei pureskellut kapulaa yhtään, sillä oli vaan kiire mun luo. Tyypillinen mies, ei voi keskittyä kun yhteen asiaan kerralla. Onneksi se keskitty siihen että on kiire mun perään eikä kapulan pureskeluun ;) Kotiläksyksi saimme vielä tehdä erikseen pito harjoituksia, että saadaan se mälvääminen loppumaan. 

Seuraaminen Aloitimme  yhdellä askeleella, Tööt on alkanut jätättämään seuruussa, no tänäänpä se sitten hieman edisti. Noottia saimme siintä että kun olen palkannut sitä eteen kun jätätti. Niin nyt olen palkannut sitä vähän liioiltusti eteen. Ei oo kuulkaan helppoo tämä tokoilu... Tehtii paikallaan käännöksiä vasemmalle ja tämä oli meille hieman vaikeeta. Tööt pomppasi eikä meinannut tajuta että sitä takapäätäkin voi käyttää, ja minä olin käsieni ja jalkojeni kanssa hukassa :D Nyt pitää vaan opettaa Töötille pyllyn käyttöä. Koitettiin myös siirtymiä oikealle ja vasemalle 2 askelta. Tätä en ole ennen Töötin kanssa kokeillut, mutta tämä onnistui aika hyvin meiltä. Teimme myös seuraamista sillain et kävelin vaan ympyrää, ja ihan ok meni. Lopuksi otimme pienen pätkän suoraa seuraamista ja Tööt meni ihan loistavsti. HYVÄ TÖÖT!!                       

Paljon on vielä töitä, mutta ei se Tööt niin huono olekkaan. Sain myös kuulla että mulla on kiva koira :) Ja tuohon lauseeseen yhdyn kyllä täysin!!! Ja tänään onkin seuraavat hotin treenit ja ohjelmassa zetan idea ja kisanomaista seuruuta. Apua!